Jeg var bekymret over strukturen på ITMK - først og fremmest kravet om massivt gruppearbejde. Personlig er jeg yderst selvstændig, derudover arbejder jeg i en funktion hvor denne selvstændighed er skærpet
- Første forhindring var at koordinere -og overholde- jævnlig møder og deadlines i forbindelse med gennemlæsning af og bearbejdning af teksterne
- Anden forhindring var at samarbejde om Opgave A, som jo gerne skulle resultere i et håndgribeligt produkt -til aflevering. At have tre med-forfattere burde jo være en fordel, men jeg var meget nervøs for at miste overblikket, desuden var jeg også ængstelig for hvordan mine bidrag ville passe med de øvrige - dette er muligvis noget kønsrelateret?
Jeg synes også at arbejdet med Opgave A fungerede overraskende godt. Det er især en fordel at kunne få hurtig feedback, og det er altid rart at kunne diskutere tvivlsspørgsmål igennem med folk i samme situation.
Alt i alt må jeg vist erkende at min forherligelse af selvstændigt arbejde måske ikke helt holder stik?
Har du læst Wegerif "Dialogic Education", som giver et godt startpunkt i forhold til at prøve at forholde sig til gruppearbejde og gruppelæring på en ny måde? Eller sagt mere konkret: Teksten giver en kort indføring i hvordan man kan bruge dialogen til at nå længere end man kunne på egen hånd. Ak ja, så meget teori og så lidt tid til at læse det. Jeg ville i hvertfald gerne bruge mere tid på at fordybe mig. :)
SvarSlet